ARCHIWUM WIADOMOŚCI

«« powrót

Ze Starokonstantynowa do Częstochowy i Krakowa

30 maja 2018

Do Częstochowy przybyliśmy wieczorem 24 maja. Zostaliśmy gościnnie przyjęci w naszym domu józefickim przez Siostry na czele z S. Teresillą Ziober CSSJ, główną Animatorkę Grup św. Józefa. Po smacznej kolacji udaliśmy się na Apel Jasnogórski i tam polecaliśmy swoje intencje i intencje naszego Zgromadzenia Sióstr Św. Józefa Matce Najświętszej. Drugi dzień zaczęliśmy od Mszy św. przed Cudownym Obrazem Matki Bożej Częstochowskiej. Później odprawiliśmy Drogę Krzyżową na walach i było dużo, dużo modlitwy osobistej i wspólnotowej. Następnie zwiedzaliśmy najważniejsze miejsca pod przewodnictwem S. Teresilli. Po obiedzie udaliśmy się do Krakowa do naszego Domu Generalnego i tam również czekały na nas Siostry z otwartym sercem. Następnego dnia tj. 26 maja  pielgrzymowaliśmy do Łagiewnik, do Pana Jezusa Miłosiernego i tam spędziliśmy cały dzień. Był to przepiękny, błogosławiony czas, wypełniony łaską i modlitwą. Wróciliśmy  na wieczór i znów na nas czekały Siostry ze smaczną obiadokolacją. Niedzielę, ostatni dzień naszego pobytu w Polsce, zaczęliśmy od wspólnej modlitwy, Mszy Św., a potem wyruszyliśmy na stare miasto zwiedzając Królewski Zamek, Rynek, Kościół Mariacki, Kościół św. św. Piotra i Pawła. Po obiedzie serdecznie pożegnani przez Siostry z S. Przełożoną Marit Kot CSSJ na czele, udaliśmy się w drogę powrotna na Ukrainę pełni wrażeń, napełnieni Bożym Duchem. Niech Dobry Bóg będzie uwielbiony za ten czas łaski i możliwość pielgrzymki. Składam gorące podziękowanie na ręce naszej Kochanej Matki Generalnej  Jany Przetak CSSJ za to, że mieliśmy możliwość zatrzymania się w naszych domach zakonnych i korzystania bezinteresownie z noclegów i posiłków. To wielki dar dla tych Pielgrzymów, bo większość z nich nie miałaby możliwości pojechać. Bóg zapłać!